Etiquetes

,

Identifica com s’ha utilitzat la documentació en els següentes productes comunicatius.  A cada producte, identifica les funcions que compleix i justificar-ho.

Productes:

1-    El Periódico. Record y con la derecha

En primer lloc compleix una funció complementària, ja que és un suport per la noticia que dóna El Periódico. Per altra banda també compleix una funció de credibilitat perquè el que presenten són unes dades que donen credibilitat a la noticia. Per això es pot dir que també fa una funció de verificació, perquè amb les dades aportades es verifica el que s’explica a l’article.

2-  El Periódico. El precio del tomate

En aquest cas, el requadre on apareix el gràfic amb les principals condemnes judicials de “Aquí hay tomate” fa una funció de credibilitat perquè millora la qualitat del producte aportant informació extra per fer més creïble la notícia de la que es parla. Així doncs, també fa una funció de verificació perquè amb els exemple donats es verifica el que diuen a l’article.

3-  Tienda de la Hemeroteca de La Vanguardia

La Vanguardia té un espai a la seva web on et permet buscar articles publicats al seu diari des del primer diari publicat per aquesta empresa. Per tant, l’hemeroteca compleix una funció de rendibilitat ja que aquest espai permet la reutilització d’antics articles i documents publicats en aquest diari.

4- Spot Apple 1984

L’spot d’apple té una funció preparatòria, ja que per crear aquest producte publicitari van fer un procés d’investigació. L’anunci es va estrenar el 1984 i la recerca de documentació es va fer pensant en la novel·la 1984 de George Orwell. Tot i que, tenint en compte que el 1984 es van celebrar els Jocs Olímpics a Los Angeles, a mi la noia que corre em recorda a un atleta. Per tant, l’anunci té una funció preparatòria, que es troba dins la funció de creativitat, la qual es basa en la documentació com a element principal per crear productes comunicatius.

5- Telecinco. Boda de Chelsea Clinton. En aquest exemple, descriu també les imatges que creus que són de documentació que apareixen al llarg del vídeo

Aquest producte compleix diverses funcions. En primer lloc la funció de rendibilitat està present durant tot el vídeo. Han agafat imatges antigues de la família Clinton per explicar la seva història i explicar quin paper ha tingut la filla. La notícia principal és que la filla es casa, però complementen el vídeo amb la trajectòria de la filla al costat dels seus pares, durant els anys que han estat al poder. Per tant, compleix una funció de complementarietat, perquè això complementa la notícia més important, el casament. I també compleix una funció de credibilitat i de verificació perquè, tot i no tenir molta informació del casament, mostren imatges d’on tindrà lloc la celebració.

6- Coca-Cola Light. ¿Harás caso a todo lo que se dice?

Dins de la funció de creativitat, aquest anunci compleix la funció preparatòria perquè per crear-lo ha hagut de passar per un procés de documentació i d’investigació.

7- Antena 3 TV. Gran Hotel

Les dues funcions que destaquen en aquest producte televisiu són la funció preparatòria, perquè han hagut d’investigar i documentar-se per saber com vestien, parlaven, com eren els mobles, l’organització del treball, les relacions entre els treballadors, etc. Però també fa una funció de verificació perquè si visualitzes fotografies antigues d’aquella època pots comprovar com anaven vestits en aquella època i si ho compares amb el vestuari de la sèrie t’adones que hi ha poques diferencies.

8- USA Today. Interactive: Pope Benedict XVI’s papacy

El que és important de la notícia és el gràfic que et presenten. Per tant la funció que compleix és de creativitat perquè és un gràfic interactiu que fa que la documentació sigui l’element principal del producte comunicatiu. Tot i que també, en part, compleix una funció de rendibilitat perquè agafa informació que tenien en els arxius.

9- Campofrio. El curriculum de todos

Al ser un anunci publicitari compleix la funció preparatòria, ja que per crear-lo han hagut de passar per un procés de documentació i investigació.

10- Cadena SER. Concha Velasco, toda una vida de cine. En aquest cas, descriu els talls sonors que creus que són de documentació

La funció principal és la de creativitat, perquè l’element més important és la documentació. Però també compleix la funció de rendibilitat perquè utilitza arxius del passat per complementar la notícia. I alhora això fa que sigui també una funció de verificació perquè allò que expliquen ho verifiquen amb les paraules que va dir la Concha Velasco anys enrere.

11. Tria un exemple 

http://www.lavanguardia.com/vida/20121224/54358267021/gran-nevada-en-barcelona-en-la-navidad-de-1962.html

Gran nevada en Barcelona en la Navidad de 1962

Aquesta galeria de fotografies compleix una funció de rendibilitat perquè permet la reutilització de materials fotogràfics que tenien en els arxius d’aquest diari. 

Anuncis